Kalp krizinden sonra şarap için
Alkolün yanı sıra Akdeniz usulü beslenmenin, kalp
ve kalp ile ilgili damar hastalıklarından kaynaklanan ölüm
riskini azaltabildiği düşünülüyor.
2 Eylül - Amerikan Kalp Kuruluşu dergisi Circulation’da yer alan bir araştırma raporuna göre, kalp krizinden sonra günde iki veya daha fazla kadeh şarap içen hastalar, ikinci kalp krizi riskini indirebiliyor.
Fransa’da Lyon kentinde orta yaş hastalar uzerinde yapılan araştırmada (Diet Hart Study), kalp krizi geçirmiş olan ve günde iki veya daha fazla kadeh şarap tüketen deneklerin, kalp krizinden sonra şarap içmeyen deneklere göre, daha az ikinci kalp krizi, inme ve kalp sorunu riski yaşadığı belirlendi.
Uzmanlara göre, bu deneklerde belki alkolün yanı sıra Akdeniz usulü beslenmenin, kalp ve kalp ile ilgili damar hastalıklarından kaynaklanan ölüm riskini azaltabildiğini düşünüyor.
Araştırmacılar, alkolün bu konudaki etkisinin yine de tartışmalı bulunduğuna değiniyor.
DÖRT-BEŞ KADEHİN RİSKİ DAHA DA AZALTABİLDİĞİ GÖZLENDİ
Yaş ortalaması 40-60 arasında 353 erkek hasta üzerinde araştırma yapan uzmanlar, deneklerin
beslenme şeklini ve tükettikleri alkol miktarını sorgulayarak dört yıl
boyunca gözledi. Amerikan Kalp Kuruluşu dergisi Circulation’da yer alan
araştırma sonunda, 104 hastada birinci kalp krizinden sonra tekrar kalp
krizi, inme veya kalp yetersizliği belirlendi. Alkolden kaçan 36 denekte
tekrar kalp krizi, inme veya kalp yetersizliği saptanırken, günde iki
kadehten daha az alkol tüketen deneklerin 34’ünde aynı durum gözlendi.
Günde iki kadeh şarap tüketen deneklerin 18’inde, tekrar kalp krizi,
inme veya kalp yetersizliği belirlendi. Günde dört veya beş kadeh şarap
tüketen deneklerin ise sadece 16’sında aynı durum gözlendi. Her kadeh
şarabın, bir kola kutusunun üçte biri kadar olduğu belirtildi.
Araştırma sonucuna göre, ilk kalp krizinden sonra günde iki veya daha fazla kadeh şarap tüketen denekler, şarap tüketmeyen deneklere göre tekrar kalp krizi, inme veya kalp yetersizliği riskini yüzde 50 oranında azaltabiliyor.
SİGARA, KOLESTEROL VE YÜKSEK TANSİYON RİSKİ ARTIRIYOR
Şarap tüketen hastaların sigara tüketmesi, yüksek
kolesterol ve yüksek tansiyon sorunlarının bulunması, sağlıklı
beslenmeye uymamasının riski artırabildiği kaydedildi. Daha sağlıklı
sonucun elde edilebilmesi için, 45 yaşın altında ve 75 yaşın üzerindeki
deneklerle kadın hastalar üzerinde de araştırma yapılması gerektiği belirtildi.
Uzmanlar ayrıca, alkolün kalp krizi geçirmiş hastalar üzerindeki etkisinin belirlenebilmesi için diğer alkol çeşitlerinin gözlenmesi gerektiğini vurguluyor.

