Şarap, etin kanser yapıcı etkisini azaltıyor
Kırmızı etle birlikte içilen kırmızı şarap, etin kanser yapıcı özelliklerini ortadan kaldırıyor...
Daha önce yapılan araştırmalarda kırmızı şarabın kalp üzerindeki yararlı etkisi ortaya konulmuştu. Ancak Kudüs Musevi üniversitesinde yapılan araştırmada, şarabın belli bir gıdayla birleştiğinde gösterdiği etkiye bakıldı.
Daily Mail’in internet sitesindeki habere göre, araştırmacılar fareler üzerinde yaptıkları
deneyde, bir grup fareyi sadece etle beslerken diğer bir gruba
kırmızı şarap özü zerk edilmiş et verdiler.
Yapılan testlerde, ete şarap eklemenin, yağlı etin midede çözülmesi
sırasında ortaya çıkan iki zehirli kimyasalın etkisini büyük
ölçüde azalttığı görüldü.
Yağlı etin midedeki sindirimi
sırasında ortaya çıkan kimyasalların, aralarında kanser, damar
sorunları ve diabetin de bulunduğu bazı hastalıklarda etkili olduğu biliniyor.
Bilim adamları, midenin, kırmızı
şarabın sağlığa yararlı özelliğinin etin bazı olumsuz
etkilerini nötralize eden bir "bioreaktör" gibi işlev görebildiğini düşünüyor.
Şarabın yararlı etkisinin, vücuttaki hücrelerin tahrip olmasını önleyen güçlü
antioksidanlar olan "polifenollerden" geldiği belirtildi.
Daha önce yapılan araştırmalar da, günde
yarım bardak kırmızı şarabın kalp krizi riskini önemli ölçüde azalttığı belirtilmişti.
Araştırma, Journal of Agricultural and Food Chemistry dergisinde yayımlandı.

